پاورپوینت فصل دوم کتاب انقلاب اسلامی ایران (پیشینه تحولات کشور) نوشته مصطفی ملکوتیان

دسته بندي : کتاب » گوناگون
پاورپوینت فصل دوم کتاب زمینه ها عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران، رهیافت فرهنگی (پیشینه تحولات کشور) نوشته مصطفی ملکوتیان در قالب pptx و در حجم 56 اسلاید:

بخشی از متن:
برای درک یک انقلاب، مطالعه تحولات مختلف در تاریخ آن کشور اساسی است. اما به دلیل بزرگی و تنوع تاریخ یک کشور، انتخاب یک نقطه عطف زمانی ضروری است. در این نقطه، حکومت استوار و مردم به آن حمایت کرده‌اند. انتخاب چنین نقطه‌ای به ما اطمینان می‌دهد که می‌توانیم مسیر حوادث و تحولات پس از آن را به دقت بررسی کنیم.

در انقلاب اسلامی ایران، تشکیل دولت صفوی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور ما معرفی می‌شود. این دوره به عنوان نقطه آغازین در مسیر تاریخی انقلاب شناخته می‌شود. در این بخش، با بررسی تاریخی که با تشکیل دولت صفوی آغاز می‌شود، به دنبال زمینه‌ها، علل و عوامل وقوع انقلاب اسلامی می‌گردیم.

صفویه و نقش بارز فرهنگی و سیاسی آن در تاریخ معاصر کشور
در دوره صفویه، ایران با حمله مغولها مواجه شد و اولین دولت مرکزی پس از این حمله تأسیس شد. در این دوره، زبان فارسی و مذهب شیعه دوازده امامی به عنوان زبان و مذهب رسمی کشور تصویب شد. صفویان با کمک صوفیان شبه جزیره آناتولی به قدرت رسیدند و به تدریج دست خود را از حکومت کوتاه نموده و مقامات حکومتی را به ایرانیان واگذار کردند. آنها در مقابل ازبک‌ها و عثمانی‌ها نیز مقاومت کردند و امنیت کشور را حفظ کردند.

دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 449 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 56

حجم فایل:142 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252